TIEDOTE: Seapoint & Brush ´n Go syventävät yhteistyötään

Seapoint Oy, Lehdistötiedote, 15.4.2021 klo 12.00

Seapointin toiminta kasvaa kahdella uudella veneasemalla kun Mathildan Marina Salossa ja Airisto liittyvät ketjuun.  Laajentuva Seapoint ketju mahdollistaa uudenlaisten veneilypalveluiden tarjoamisen asiakkaille.

Kaudella 2020 aloitettu yhteistyö veneiden pohjanpesuja tarjoavan Brush `n Go:n kanssa laajenee ja ensi kesänä pohjanpesu onnistuu viikoittain Barösundin, Dalsbrukin, Espoon, Mathildan Marinan, Porkalan, Sandnäsuddin ja Vuosnaisen Seapoint asemilla.

”Myrkkymaalien käyttö on lopetettava, jotta Itämeri ei tuhoudu. Olemme iloisia ja ylpeitä voidessamme tehdä yhteistyötä Brush `n Go:n kanssa tarjoamalla asiakkaillemme mahdollisuuden veneen pohjanpesuun. Puhtaan pohjan vaikutus polttoainekulutukseen on merkittävä ja säännöllisellä pesulla voidaan jättää veneen pohja myrkkymaalaamatta” kertoo Seapointin kehitysmies Oskari Juva.

Brush ´n Go – veneepohjapesupalvelu syntyi vuonna 2020 Tomi Koivulehdon ja Stefan Koskisen huomattua erikoinen tilanne huviveneilyssä. Nykyiset pohjamaalit eivät enää pidä toivotulla tapaa eliöitä pois veneenpohjasta, mutta kuormittavat ympäristöä huomattavalla tavalla. Joka vuosi huviveneilijät ostavat 850 000kg myrkkymaalia veneidenpohjiin, mikä päätyy lopulta vesistöihin (Tukes).

”Olemme tilanteessa, missä veneilijät myrkyttävät pohjia, mutta joutuvat kuitenkin edelleen pesemään niitä pitääkseen veneet liikkeellä. Viesti kentältä on selvä. Veneilijät ovat kyllästyneet nykyiseen tilanteeseen ja etsivät korvaavia tapoja pitää pohjistaan huolta.” Brush ´n Go:n toinen perustajista Tomi Koivulehto lataa.

”Olemme saaneet paljon positiivista palautetta veneilijöiltä, minkä pohjalta olemme investoimassa huomattavasti kauteen 2021. Olemme erittäin innoissamme nyt syventyvästä yhteistyöstä Seapointin kanssa. Heidän palonsa kehittää ketjun toimintaa inspiroi meitä ja taustalla olevat yhteiset arvot tekevät yhteistyöstämme luontevan. Toivomme, että tarjolla olevan palvelun tavoittaa mahdollisimman moni veneilijä ja tutustuttaa tämän myrkyttömään veneilyyn ja sen helppouteen. Tavoitteenamme on olla alan suurin ja kattavin toimija, missionamme puhdistaa Itämerta yksi veneenpohja kerrallaan” Koivulehto jatkaa.

”Seapoint sitoutuu toiminnassaan edesauttamaan kestävämpää veneilyä käytännön toimenpiteillä. Jatkossa useat Seapoint asemat on tarkoitus varustaa kiinteällä pohjanpesulaitteistolla. Myös pohjanpesuun tarkoitettujen harjojen vuokraaminen onnistuu jatkossa Seapoint asemilta” Juva jatkaa.

Seapoint on vuonna 2014 perustettu itsenäinen kotimainen palveluketju, jolla on yhteensä 20 veneasemaa Suomenlahdella, Saaristomerellä ja Saimaalla. Seapoint on osa Juva Shipping konsernia.

www.seapoint.fi

www.boatwash.fi